Another you

Sitter och lyssnar på en massa gammal musik. Bland annat cascadas nya gamla låtar. Skivan kom i och för sig ut för ett år sedan, om inte mer.. Men det är inget jag har lyssnat sönder än, och det är så bra kvällsmusik! Jag är ruggigt trött, trots det faktum att det ändå inte har varit en alltför ansträngande dag. Jag har bara myst och tittat på min otroligt vackra lillasyster. Jag fick förövrigt en oerhört smickrande komplimang av henne idag när vi var påväg upp till stugan. Vi var påväg ut från en bensin mack då hon vänder sig om och tittar på mig, glor på mig, och jag ifrågasätter vad det är. Hon svarar bara lugnt och harmoniskt att hon aldrig någonsin har sett mig så vacker förut. Det värmde. Hade inte gjort mer än jag brukar, så jag hoppas att det finns fler vänliga själar än hon där ute.

Vi åt tacos när vi kom fram, och det slutade med paltkoma för hela familjen. Det var ingen som ställde sig upp i onödan vill jag påstå. Nu har det mesta lagt sig, nu är jag bara allmänt trött.Och hey! Det alldeles uppenbara har jag ju t.om glömt att nämna, det finns internet i stugan! Det är för mig inte direkt "stug" material, men med tanke på att detta kommer bli första adress hädanefter så är jag ganska nöjd över min mor att hon faktiskt har skaffat internet. Då finns det kanske något roligare att göra på vintrarna än att sitta hemma och se på tv. Vad nu en dator skärm är för skillnad jämtemot en tv.. Men man kan ju iallafall vara mer social med vänner och bekanta?

Jag har inte fått något som helst gjort varken idag eller ikväll när det gäller skolarbete. Det känns inte alls lockande en lördagkväll, och det finns ingen som helst motivation även om jag vet att jag måste göra det för att inte påverka resterande av min grupp, och framförallt min tentamen. Men sedan när sitter man en hel helg och pluggar? Jag har ett övrigt liv som måste fortsätta rulla också, någorlunda iallafall. Det är en sak om det inte funkar som det ska på veckodagarna, men på helgen är det faktiskt helg. Då ska man få vara ledig. Även fast jag vet att det där resonemanget kommer bita mig i rumpan imorgon. Det gnager i mig redan nu och har gjort det sedan igår också, allt jag egentligen har att göra som jag bara går och drar på för att jag inte "orkar". Den lama ursäkten för min lathet blir då lätt något sånt som att "det är helg".. Även om det förut skulle vara en riktigt bra ursäkt i mina öron. Folk får inte tro att jag motsäger mig själv, jag inser bara fakta, att jag däremot försöker dra mig för något som jag måste göras. Om jag skriver ned det svart på vitt så tror jag personligen att jag kanske får det mer konkret och är illa tvungen att arbeta.

Jag är trött, jag svamlar och som jag sa här ovanför, jag måste plugga! Klockan är alltså alldeles snart en helt annan dag, och jag ska försöka mig på att läsa en amerikansk artikel med en hel del begrepp som jag inte ens förstår mig på överhuvudtaget! Med min motivation kommer jag inte ens ta mig igenom hälften. Det är nog lika bra att inse sanningen, att jag får ta mig vatten över huvudet imorgon istället då mina ögonlock inte känns lika bly tunga och då mitt huvud resonerar en aningens klokare. Jag bjuder på min sköna "somna in" stämning nu,cascada!
 Sov så gott!


 

Candlelight versionerna är så grymt mysiga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0