Att släppa taget

Det är lustigt att det ploppar upp 55 stycket fastighetsägare på hitta.se, men endast två av dem svarar när man ringer. Ja, det är lustigt, och grymt påfrestande. Jag vill flytta, nu helst. Det går ju tyvärr inte då man ingenstans har att flytta. Jag har ju i och för sig en lägenhet, som tyvärr ligger en och en halv mil utanför stan och det kändes faktiskt ganska jobbigt. Det var en fin lägenhet, det säger jag ingenting om, men det var just det faktum att jag måste betala en jävla massa pengar bara för att kunna ta mig fram och tillbaka till skolan varje dag. Jag måste förvisso betala mer för hyra inne i stan, men då är det förhoppningsvis gångavstånd till affär och skola. Eller helt ärligt, det ligger i stan. Nära och bra till det mesta, och man behöver inte betala halva månadsinkomsten för att ta sig hem med taxi från krogen. Ytligt?

Imorgon ska jag fara med mamma på graven och tända ljus och fixa mormor och morfars grav. Efter det ska jag på arbetsintervju, så jag håller tummarna! Jag behöver verkligen ett extrajobb, och en extrainkomst. Utan det blir det ingen lägenhet heller, inte om man ska se långsiktigt iallafall. Jag har ett kaptial så jag skulle klara av några månader, men jag vill ju helst inte flytta hem igen efter ett halvår.

Ligger och väntar på ett visst samtal nu, men det verkar inte duga ikväll. Jag vet inte om jag ska ge upp nu. Jag vet inte vilket ben jag ska stå på, och jag orkar inte gå igenom detta en gång till, speciellt inte då jag är själv. Det går bara inte. Jag fick ett papper igår, där det stod: Att släppa taget betyder inte att jag har slutat bry mig om, det betyder bara att jag inte kan göra det för någon annan. Att släppa taget betyder inte att jag överger dig, det betyder bara att jag har fått insikt om att jag inte har kontroll över eller kan styra dig. Ett helt a4 papper med meningar som sjunker direkt in i hjärtat. Det blir så ärligt, och så verkligt då man får läsa det själv. Då man får läsa och förstå, och förhoppningsvis ta till sig för att göra något åt det. Jag ska tillbaka på tisdag, jag hoppas det blir bättre med tiden.

Nu ska jag sova, och jag har otrolig ångest över att jag fortfarande inte har börjat med min hemtenta än. Jag måste göra det imorgon! Inte för att jag vet när jag ska tid med det egentligen, ska handla maskerad outfit efter skolan, sedan blir det som sagt var graven och en interju. Klockan sju ska jag och johanan på handledning på tenton, så jag är förmodligen inte hemma förrän klockan nio, och innan jag har kommit mig för att sätta mig ned och göra något är klockan över tio. Fan, framförhållning Erica Jonsson, vart har jag den?

Godnatt!


Kommentarer
mossi

Tejk it isy! Jo dont nid to flytt rajt nav, spär jour many and do samsing fann for dem! Trävel and gå to jym får an examel. Go får skiing at vinter and baj sam fann things.



And jo! Dånt fårget to bi här rajt nav! Nasing is impossible...

Ja, du får försöka läsa ljudenlig engelska ovan.

Hoppas det är ok att jag läser din blogg. Du får gärna läsa min.

2008-10-30 @ 00:02:02
URL: http://tonarsmodern.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0