När det äntligen är över

Pappa kom just in genom dörren med mina nycklar i händerna, okej tänkte jag? Jag låste ju upp dörren med min egen nyckel, javisst säger han, men dom hängde kvar i dörren snurresprätt! Jahaaa.. Så förvirrad är jag idag. tur någon har koll på mig.

Köra bil i detta väder är fan ingen lek, det är dock ganska spännande då man inte vet om man kommer nå sin slutdestination. Vad säger människan tänker ni då men det är lite av ett äventyr, även om det kan låta farligt. Jag vill inte påstå att jag är världsbäst på att köra bil, för det är jag definitivt inte. Har aldrig krockat, eller jo, att backa in i saker och ting kanske anses med en krock. Men jag har aldrig kört in i en bil med människor i. Däremot har jag av någon konstig anledning backat in i en stor gul traktor för ett tag sedan, sedan har jag backat in i ett gäng med kundvagnar. Så! Där har ni min underbara lista på misstag jag har gjort. Kan väl inte påstå att jag är stolt över det, men det är ändå ganska komiskt att jag har krockat i de två saker man anser ska synas ganska bra. Varför i hela världen pratar jag om min värdelösa uppsyn? Haha, jag har nog fan slagit i huvudet ändå. Det jag ville komma till var iallfall att jag tar hänsyn till underlag, och att jag, tro det eller ej, tar det väldigt försiktigt då det är såhär dåligt väder ute. Så mamma, pappa, och alla andra som oroar sig över sin fart dåre till dotter, ni får vänta tills sommaren! =)

Gjorde som sagt var klart tentan idag och det kändes bra, så jag hoppas på ett godkännande iallfall. Efter att ha varit och lämnat den på skolan så bar det iväg till stugan, som förövrigt inte är någon stuga längre med tanke på att mamma och thomas faktiskt bor där nu. Det har väl egentligen aldrig varit någon stuga, det är ju ett hus för året runt boende. Men eftersom det är ett subsitut för den stuga vi sålde i Byske så har det blivit en stuga för mig. Mysigt är det där iallfall, och jag känner ett lugn som jag inte kan få någon annanstans. Var ute och gick en långpromenad med hampus, det var ruggigt skönt trots ovädret utanför dörren. Jag ska nog börja se mer positivt till det här med regn och snö, man är ju inte gjord av socker och det känns mycket bättre att vara ute då luften rör på sig.

Sitter och lyssnar på Melissa Horn ikväll, kände att det var dags för det igen. Jag är lite kufisk då det gäller musik, jag toklyssnar på vissa låtar och artister ett tag, sedan ingenting alls och efter det får jag tokiga behov och begär av en viss låt eller artist. Men å andra sidan så är jag ganska tokig och konstig på alla andra fronter också. Det är nog det jag är bra på, att vara unik. Varför skulle jag annars ha så många underbara vänner runt omkring som bryr sig? Jag har det ganska bra ändå. Och en till sak, texterna hon skriver fick mig att tänka en enda sak, på dig. Idag är det bara ännu en underbar melodi och en underbar text, men den handlar inte om dig längre. Det känns bra, det känns så jävla bra.

"Jag beundrar dig Erica, för att du är så jävla stark", tack vännen. Det känns bra att någon ser det jag själv inte ser.

(Borta i tre dagar framöver, så vill ni något finns jag på telefonen!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0