Äntligen

För första gången på jag vet inte hur länge känner jag mig faktiskt fräsch, både på insidan och utsidan. Jag var och tränade idag, och helt utan min sjuka vän Johanna, det där lät dock lite dumt så jag rättar: Johanna kunde inte fara pga feber vilket är förståeligt. Men att jag tog mig orken att faktiskt fara själv och uthärda denna jobbiga och långa timmen jag skulle vara där är för mig en bragd. Pratade även med min kära syster idag, äntligen. Vet inte hur länge vi pratade, men hon tillade att hon faktiskt aldrig hört mig så pratglad på länge. Frågan är bara varför? Jag kände idag att det blev en trög start, men den fick en vändning någonstans mitt på dagen. Vet inte riktigt vad som hände. Så nu sitter jag här, tränad,duschad och glad i själen. Kanske inte riktigt ända längst in, men jag ler iallfall. Jag hoppas denna känsla får hålla i sig nu. Jag behöver den.

Pratade med Annelie igår om lägenhet så jag håller tummarna för att hon får jobb när hon äntligen kommer hem igen. Bara tanken av att kanske, förhoppningsvis, få klä en julgran och dekorera en lägenhet tillsammans får mig varm ända in i hjärtat. Så jag håller tummarna om jobb för både henne och för mig. Jag måste ju faktiskt jobba lite extra för att få ekonomin att gå runt utan att behöva ta ett lån, så om någon vänlig själ där ute har ett jobb till övers: hör av er!

Påtal om jul, det är inte länge kvar nu. Fick med mig en massa lådor julsaker då jag rensade förra boet, och jisses vad det ska bli mysigt. Jag har inte den blekaste aning om hur jag ska ha råd med julklappar till min familj men det brukar lösa sig rätt bra ändå. Man är ju ganska kreativ när nöden skriker. En annan bra sak är att när julen närmar sig, kommer även ett nyår snabbt inpå vilket är väldigt välkommet detta år. Jag vet att man inte ska ha för höga förhoppningar för det brukar vanligvis gå käpp rätt då, men jag har en bra känsla nu. Det kommer bli bra, vi kommer ha roligt och framförallt så kommer jag få uppleva något annat med en massa speciella människor. Kan ju faktiskt inte bli bättre än så, eller hur? =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0