1:a advent

Steg upp efter åtta imorse för att göra mig iordning och fara med Annelie på en lägenhetsvisning. När vi väl var där gick det ganska fort och vi bestämde oss lika fort att lägenheten inte var något för oss. Den kändes trång och tråkig, och vi behöver något annat så det var ganska enkelt att besluta att vi får fortsätta leta! Efter vi varit där så for vi till Angelica och Johan och åt frukost, hårdbrö mackor och te. Var rätt länge sedan jag drack te nu, jag bör nog ta upp det fenomenet snart för det är fruktansvärt avkopplande och gott trots att det vara är vatten med smak. När vi ätit frukost så for de till Holmsund och jag gick ner på stan för att möta upp Johanna och hennes familj som var på stan för att se kusinen/systerdottern stå på scen som Lucia. De sjöng två låtar, så lite julstämmning fick man ju kanske trots det äckliga vädret. Annat var det på tiden då jag var liten, trots att det bara handlar om sisådär 15-17 år tillbaka. Då var det snö på backen, snö i luften och mörkt som natten. Det sprang runt tomtar överallt och bjöd på pepparkakor och godis, samt små julklappar. Det var stånd längs med hela gågatan och lite till och det lyste lampor och ljus slingor över hela staden. Synd att det inte ser likadant ut till den dagen man själv går där med sina barn.

Hann inte mer än hem så blev det en power nap på soffan, och nu ska jag försöka få tummen ur och städa upp lite och julpynta i mitt rum. Synd bara att mina snygga julgardiner ligger i garderob som jag inte länger har tillgång till. Nåja,det finns förhoppningsvis nya på affären för den garderoben vill jag icket öppna en gång till! Ska iallfall få bort de kassarna jag fick med mig hem från besöket hos syster yster, det blev ju ganska mycket handlat tyvärr. Eller ja, jo, det känns surt på kontot men inte i praktiken. Jag är nöjd med mina underbart fina koppar som jag köpte som tyvärr var dyrare än de behövde, men så snart jag har fått flytta ska jag använda de flitigt trots att jag själv inte dricker kaffe. Vi får se till att det blir full rulle med besök så mina vackra små koppar inte behöver stå och damma i skåpen. Det blev dock inte bara koppar, det blev en hel del kläder som förövrigt aldrig sitter fel då allt jag äger och har i min garderob är sådant jag inte längre vill ta på mig. Man får kanske inte vara kräsen då man lever på en student inkomst?

Hoppas alla har haft och kommer fortsätta ha en ritkigt mysig första advent!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0