Jag ser det snöar

Okej.. kanske inte bokstavligt talat. Men jag var ut för att äta lunch med min älskling, och han håller på att skikta och gräva upp en avlastningsplats. Det visar sig att det är kvar tjäle, is och snö kvar under marken. Så när han grävde kom det upp stora is och snö klumpar. Det var väl kanske inte väl otippat, sådär i början av juli. Men man ska nog inte sluta förvånas, det finns mer än sånt som gör en förvirrad. Men det känns bra ändå. Jag har just kommit underfund med en annan sak också, och det är att jag inte tänker lägga ner mer energi på folk som man inte får något i gengäld från. Så är det och så kommer det förbli.

Laga middag och fara och jobba. Jippi vad mycket man hinner på en dag. Man kliver upp, lagar matlåda, far och jobbar, kommer hem och går och lägger sig. Dygnet blir helt snedvridet. Men jag ska som sagt inte klaga. Jag har t.om blivit frågad om jag jobba över på torsdag natt och fredag förmiddag. Och det vet väl alla, att lite extra pengar (ganska mkt pengar) tackar man ju inte nej till.

Nåja, nu måste det hända något här.  Ha det så bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0