Någon annanstans..

Jag bakade med två av småttingarna idag, det var mysigt! Jag visste av småbarn kan vara ruggigt smart, men jag fick det svart på vitt idag. En tvååring som vet vad ett dl eller tsk mått är, det är ganska fascinerande. De har trots allt bara funnits till på jorden i två ynka år.. Men det var roligt att se! Och de uppskattade det faktiskt, även om det kan bli lite tomt på koncentration i slutet så funkade det riktigt bra idag. Jag är nöjd, och jag har nu fått ihop ännu en timme av mitt projektarbete.. bara sisådär 70 timmar kvar. Nog talat om det nu. Jag är rastlös och vill hitta på något, men klockan är läggdags så det är inte lönt att starta igång något nu. Dessutom är jag övertrött och skulle ha somnat för flera timmar sedan om det inte vore för att klockan var för lite då. Nåja, nu svamlar jag.
Jag läste förövrigt ut boken "någon annanstans" idag. Bland de allra bästa böckerna jag har läst. Ville dock ha en fortsättning på allt, men det är väl kanske så en bra bok ska sluta? Att man sitter och suktar efter mer och inte riktigt har avslutat kapitlet själv ännu, trots att boken är slut. Insåg för några dagar sen hur grymt skönt och avslappnande det är att läsa, och vilken helvetes resa man får. Helt utan extra kosnad.. höhö. Nä, men allvarligt. Man smiter som in i en annan värld, i någon annans värld och syn på saker och ting förändras. Man lever sig in i en roll som är svår att avsluta, och det var väl kanske därför jag inte ville att boken skulle ta slut. Jag ville fortsätta vara denna karaktär, jag ville fortsätta leva mig in i en påhittad men ändå så levande karaktär. Så nu ska jag börja läsa mer böcker har jag bestämt mig för! Så är det någong som håller inne på bra boktips, släpp ut dem!

image8
Denna måste bara läsas!

Ska fortsätta att kämpa med viktnedgången också, nu är det tammefan dags alltså.. Jag säger detta till mig själv iprincip varje dag. Men nu måste det bli en ändring. Jag är förvisso på god väg. Har cyklat varje dag till praktiken, och det känns bra. Idag gick jag t.om halva biten bara för att få njuta av solen en stund. Man är så van att det ska vara mörkt och dåligt väder då man ska hem, men idag njöt man faktiskt av den kalla, men ljusa luften. Nu ska jag gå och lägga mig, och påbörja en ny bok. Godnatt allesammans.

Psst.. Jag saknar dig Peter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0