En ny början

Nu börjar det nästan bli lite frustrerande. Jag har redan skrivit ett inlägg en gång, men vart tog det vägen? Jag kanske ska ta och lära mig hur denna blogg funkar först, då kanske inlägget sparas nästa gång.. Men jag tror det kan vara en bra idé med en blogg till mig, eftersom jag ofta har väldigt mycket att säga om väldigt lite =)

Nåväl, jag sitter just nu i Varberg. Har spenderat de två senaste veckorna här, utan större problem. Jag saknar dock hem, tro det eller ej. Jag saknar Umeå. Sedan saknar jag min familj och mina vänner. Utan de går vardagen mycket segare, och livet blir inte lika spännande. Så nu har jag fyra veckor kvar här nere, sedan är det dags att åka hem igen. Jag tänkte säga att jag ska genomlida fyra veckor till, men det skulle bli en lögn, eftersom jag faktiskt trivs ganska bra här nere. Fick jag bara med mig alla personer som jag älskar och värdesätter mest, då skulle jag absolut inte ha några större problem att flytta ner. Jag måste nog tilläga något som jag tror Sveriges befolkning redan visste, att göteborgare har den goaste dialekten man kan tänka sig. Man blir både glad och varm bara av att höra på folk när de samtalar. De har dock ord som man inte kan förstå sig på också, eller ord som man måste få skratta åt då man inte är härifrån. Cheks, vad är det? Jo, det är KEX.  Så road har jag inga problem med att bli. Sedan måste jag bara tipsa alla om att ' A love song for Bobby Long' är en vääldigt bra film!
Nu ska jag krypa ner i sängen, godnatt allesammans!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0