Slut som artist!

Då har denna dag lidit mot sitt slut. Jag har hunnit med ovanligt mycket på en hel dag, på min födelsedag. De väckte mig imorse, med tårta, sång och brandvarnare! Klyftigt nog hade de stått under brandvarnaren då de tänt ljusen, så naturligtvis gick den igång. Så det var nog den jag vaknade av, med sedan la de till några vackra sånger också. Det var mysigt. Efter att ha fikat lite så bestämde jag och Emma oss för att fara och simma och sola på badhuset. Det var hur härligt som helst, bortsett från en ruggigt äcklig gubbe. Han simmade i banan brevid oss, och glodde så ögonen blödde. Stönade gjorde han också! Så tillslut fick jag nog, och de som känner mig väl vet då att jag gör något väldigt drastiskt då det händer saker jag inte tycker om. Så det började med att jag stänkte vatten på honom, och när han inte förstod vinken började jag också stöna. Men gubben verkade inte förstå, så det slutade med att jag och Emma klev upp och gick och solade istället. Men vi hann simma ett ganska bra tag ändå, så det känns bra.

image13


Senare på kvällen grillade vi fläskfilé och åt potatisgratäng. Så nu dröjer det väl ett antal månader innan jag får äta grillat igen.. Som efterrätt blev det marängswiss, och diabilder. Så himla roligt att få se sig själv när man är liten, och så mycket man kommer ihåg ändå. Sådant man vanligtvis inte tänker på, det är helt sjuk. Jag kom ihåg klädesplagg och skor.. Blev lite känslomässigt där ett tag, då det var mycket bilder på mormor och morfar. Hade självklart velat att de var med mig idag, men jag vet att någonstans där uppe sitter de med ändå =)

Jag är helnöjd med dagen, och ser fram emot en ny arbetsvecka. Främst kanske för att det kommer paket imorgon också.. Det ska bli spännande! Nu ska jag gå och sova, det kan inte komma mer lämpligt måste jag medge. Är helt slut som artist! Godnatt allesammans!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0