Sjukling

Tog mig upp till jobbet idag, men det var med nöd och näppe. Har kämpat mig igenom hela dagen. Jag vill inte vara sjuk! Jag har inte tid med det. Jag har massor att göra, och jag vill mycket hellre spendera mina dagar på förskolan med världens sötaste ungar och underbaraste personal istället för att ligga hemma hostandes och snorig. Jag har försökt vila upp mig idag. Somnade på soffan när jag kom hem, åt middag och har suttit vid datorn iprincip sedan dess. Har egentligen massor att göra men jag orkar helt enkelt inte. Jag måste ta det lugnt så jag inte blir liggandes mer än nödvändigt. Har just druckit upp en varm kopp te med honung i. Jag hoppas det hjälper lite åtminstone. Jag vill hem nu, men samtidigt vill jag mer än gärna stanna. Kan man känna två helt olika saker på samma gång? Det måste ju gå, eftersom det är så jag känner. Jag har hemlängtan, men skulle ge allt för att få fortsätta vara här terminen ut. Men det går inte. Jag har mitt liv 140 mil uppåt landet. Det är där jag hör hemma. Men jag ska hit oftare, jag ska hälsa på med jämna mellanrum. Det har jag lovat både mig själv och alla andra. Nu ska jag försöka mig på lite skolarbete, får se hur långt jag kommer ikväll..


image16
Bethany Joy Lenz - Elsewhere. Lyssna och njut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0