alla <3 dag

Så har ännu en alla hjärtans dag gått till ända. Satt med barnen och personalen och sjöng för att fira en flicka på förskolan, då ett blombud kommer intrampande med en storjävla bukett blommor. "Jag söker Erica, finns hon här?" Och jag, dum som jag är, börjar titta runt i rummet helt förstoppad av allt annat.. Tänker inte ens tanken att de kan vara till mig. Så Gun-Britt börjar hojta "hon sitter här!!" och pekar mot mig. Jag fattade ingenting förrän hon hade gått utanför dörren igen. Det var mina blommor. Blommor med blombud. En hel bunt med röda rosor! Sedan kommer personalen fram med ett paket, ett hängsmycke från pilgrim. Jag blev alldeles tom i huvudet. Jag kommer inte komma tillbaka mer efter imorgon.. Jag kommer sakna det stället, verkligen! Men det ska bli skönt att få komma hem till dem man har saknat härifrån i flera veckor. Till min älskling som jag ska krama om och aldrig släppa taget om. Jag förstår inte vart du får fantasi ifrån sötnos. Blombud... Du är för go!


   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0