Julpyntat

Har just pyntat mitt rum, och har för första gången under december månad fått lite (!) julkänsla. Kan inte påstå att det är med överdrift, kan nog mest bero på att mina underbara doftljus sprider lukt av äpple och kanel. Har sattit upp en ljusstake, ljusslingor, glitter och min söta lilla julgran som gör sig riktigt bra i ett litet hörn i rummet. Har t.om pyntat min gröna fina palm liknande växt med små juliga änglar och gubbar. Kan ju inte bli bättre? Eller jo, då jag får pynta i en egen lägenhet och göra det med bravu. I detta lilla rum känns det bara onödigt med tanke på att jag är den enda som egentligen ska se det, dörren är ju för det mesta stängd vilket i sin tur leder till att mina familjmedlemmar sällan kommer in om det inte skulle ha hänt något väldigt drastiskt, vilket det ur min synvinkel aldrig gör. Hade tänkt fota och lägga in men det kändes också till överdrigt då jag förmodligen skulle kunna få med hela mitt pynt på en enda liten bild. Men nu ska man inte vara negativ vid juletider, det nalkas god mat och fina julklappar, hoppas jag iallfall. Har skrivit ett sms till en long gone family och jag hoppas innerligt på svar! Jag saknar lill tösen ordentligt nu, och skulle mer än gärna bara sitta och krama om den sötaste ungen i världen! Hoppas hoppas hoppas =)

Har suttit och intresseanmält mig på en hel del saker ikväll, allt ifrån lägenheter till kurs litteratur. En ruggigt härlig kombo.. Eller? Vill väl kanske inte påstå att det roligaste jag vet är att läsa begrepp och uttryck jag egentligen inte förstår, men det är nödvändigt för att jag ska begripa innehållet i det program jag går och för att någon gång i framtiden bli en vettig socionom. Skulle väl kanske påstå att mycket av det vi läser är väldigt självklart och skulle därför inte ens behöva läsas, men med tanke på tentor och annat, även det i min mening, onödigt, så är det nog ganska bra i slutändan. Missuppfatta mig inte då jag säger att tentor är onödigt, det är bra att få visa vad man kan, det man däremot inte har förstått eller uppfattat kan dock ses som ett smärre problem. Men jag ska nog inte oroa mig, har klarat mig hittils under mina 12 år i skolan, så jag antar att det inte kommer bli någon större skillnad dessa tre år... Peppar peppar.

Nu ska jag lägga mig och sova så jag tar mig upp inför redovisningen imorgon och så jag slipper sitta som en dösill imorgon på inskolningen. Nattinatt allesammans!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0