Julbak

Då var det bara kvällen och ännu en arbetsdag kvar, sedan är det jul. Försöker allt jag kan att få lite julstämning med mitt årliga julbak, men jag tror inte att jag lyckas faktiskt. Känns mest jobbigt att stå och baka om jag ska vara ärlig. Men det förgyller ju om inte annat kvällen då allt är klart och man får trycka i sig en massa onyttiga sötsaker.

Jobbade första dagen på Coop idag, gick riktigt bra om man bortser från mina ömma fingrar. Fick använda all min kraft jag hade i de stackars sakerna för att kunna öppna alla kartonger samt vika ut dem till orginal storlek för att sedan slänga de i pappers tuggen som jag inte skulle vilja falla i direkt, hovvaligen så läskig den såg ut att vara. Efter jobbet for jag ner på stan och inhandlade det jag trodde skulle bli mina sista julklappar, men ack så fel jag hade där. Måste ner imrgon också och köpa en sak till, samt ett sidenband till min julklänning. Kanske ska passa på att köpa lite glitter och sånt inför nyår också, och även försöka hitta något till min kära vän Annelie som är så oerhört fantasifull och önskar sig öl i julklapp, men du vet där säger jag icket och aldrig, lite mer personlig än så vill jag faktiskt vara =)

Imorgon kommer min kära syster också, har saknat henne fruktansvärt mycket nu sista tiden så det ska bli skönt att få ha henne hemma över julen och bara hålla om och mysa. Vi ska ta in granen också och klä den, jag och syster, som det ska vara. Det blir säkert mysigt!

Nu ska jag titta till min knäck/kola och se om den börjar bli klar, ha en trevlig kväll allesammans! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0