Anställd

Sådär, då har man två anställningar klara! Kommer dock jobba på tre olika ställen med tanke på att ett av jobben innebär arbete i hem hos två olika kvinnor. Sedan blir det Coop forum. Vill väl kanske inte kalla det drömjobb, men det ger en inkomst och det behöver jag nu när det blir flytt snart. Nu väntar bara en jul och en efterlängtad nyårsafton först. Sedan förhoppningsvis en flytt och efter det eller under tiden, en tjugo års dag. Ska jag vara ärlig är det egentligen inget jag ser fram emot, bortsett från att kunna gå på bolaget själv och slippa använda sig av alla runt omkring. Klyschigt, men så är det. Förr var det väl också för att kunna ta sig in på fler krogar, men det har vi ju bevisligen lyckats med ändå på något underligt sätt. Låter som en alkoliserad tonåring, men så är inte alls fallet. Vill väl bara påstå att jag träffar mest folk ute och därför väljer att skriva mer om det. Sedan har jag ju faktiskt väldigt roligt med mina vänner oavsett om vi är onykter eller inte, och vi hittar på roliga saker utan alkohol också men nu med detta pissväder känns faktiskt inte road trips och liknande lika roande. Men till sommaren, då blir det spel kvällar, bad och solnedgång, åka båt och köra bil överallt och ingenstans. Vi ska fiska, sola, bada, grilla och må allmänt gott. Ge mig en nyår sen får det gärna bli sommar igen.


Var iväg med Annelie till Mackan nu ikväll, surrade lite skit och så.. Det blir förhoppningsvis att våldgästa han och resten av grabbarna på fredag då vi kommit hem från sundsvall. Jag är så sjukt taggad. Hockey och få skrika av sig lite, det är alltid lika roligt! Sedan att man far dit med trevliga människor skadar ju aldrig. Fick även se något jag blev smått chockad över idag, och det blir väl bara Annelie och Johanna som vet om det, och ja.. Coffe också då =) Intressant vart det redan från start, men hallå? En rakning och klippning, hej snygging! Tror mina magiska fingrar och min oändligt vackra charm ska få spela lite framöver. Om inte annat för min egen skull. Nu babblar jag om saker ingen egentligen har en aning om, men det är lika bra så. Vi ser väl vad som händer i framtiden, för just nu känns det faktiskt jävligt bra.

Har funderat en del också, om allt som varit och kunnat ha varit. Skulle du komma in genom dörren idag så skulle det inte ge mig någonting, inget alls. Det känns så sjukt bra att kunna vara obrydd och inte känna smärtan längre. Det känns så bra att själv vara övertygad om att det var för mitt eget bästa. Jag tänker inte oroa mig för framtiden mer, för den ligger mitt framför ögonen på mig. Jag är en stark människa och har en vilja som ingen annan, så det jag tar mig för går oftast ganska bra. Det är skönt att få vara själv, att tänka på det jag vill och behöver och inte behöva bry sig om någon annan än sig själv. Jag kan göra saker idag som jag har velat senaste två åren men inte kunnat. Jag känner mig fri som en fågel och det känns så underbart skönt. Kunde inte ens hålla mig för skratt idag då vi satt och pratade, vad fanns det egentligen där för mig? Det är synd, att man ska komma underfund med sådant alldeles för sent. Men äntligen har jag nått ännu ett avslutat kapitel. Mycket av detta är nog pga. världens finaste Karro som har klargjort för mig att jag är välkommen där och att jag uppskattas. Det var det som var jobbigast, att behöva släppa en familj som betyder lika mycket som sin egen. Men jag behöver inte släppa den överhuvudtaget, och det gör mig varm ända in i hjärtat.  

Så stressigt men åh så bra allt känns! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0