Jag tänkte ge dig allt jag hade

Don't mind if you treat me bad again, I don't care anymore
Life's too short to make trouble out of small things
It is better this way, I'm sort of laid back today
Close my ears when words come flying out, I've heard them all before
With just a lot of hope flushing down the drain, it is better this way
I am going away

I tried and then some more
Instead of dragging the both of us down
Divide separate ways
It's never easy this way, it's never easy this way

My palms are sweating, I'm barely aware, what I'm turning down
This awful life that is what I've been told think it's better this way
I will regret it one day

Talk too me, throw the ball back
I've been here before there is no turning back
Talk to me just tell it like it is
Just two afraid souls, going at each other, at each other
We're at the crossroad going separate ways, time to say it as it is
And if we bump into each other one day we'll be better then
Maybe we can start all over again




Jag vaknade idag av att telefonen ringer. Förvirrad och yrvaken svarar jag, och i samma stund hoppar hjärtat upp i halsgropen. Jag trodde på fullaste allvar att det faktiskt skulle få vara över nu.. Jag trodde jag hade gjort det mer än klart vad jag ville och vad jag menade då jag sa att jag skulle tömma lägenheten. Jag kan inte hjälpa dig med dina problem om du bara ger mig ledtrådar på vad som har hänt, och om sanningen ska fram så tänker jag inte gå och störa mig på det heller. Du får lösa dina problem på egen hand nu, för det är det jag har fått göra. Jag har fått stå på egna ben och klara detta alledeles själv. Jag tänker inte sitta och trösta dig över vad som har hänt, när jag inte har fått någon respons förrän nu, när det egentligen är alldeles för sent. Alla har vi väl problem, men man väljer faktiskt vilka man vill prata med dom om. Och man förstår ganska fort vilka som är villig att ställa upp och försöka hjälpa till, och vilka som inte är det. Om du har fullt upp med annat, och egna problem, då får det vara så. Men kom inte och försök vinna över mig igen, för det kommer inte gå. Jag har bestämt sig att det här är för det bästa, och det får vara såhär ett tag nu. Vad som händer i framtiden det kan inte mer än tiden visa, men sålänge jag har kontrollen så bestämmer jag vad som är rätt och fel. Lös dina egna problem istället för att försöka luska ut hur jag mår, och vad som har hänt i mitt liv. Försök inte spela brydd och ödmjuk. Jag går inte på det längre. Det finns bara en anledning till varför du hör av dig och det är för att jag inte ska få glömma och gå vidare. För att jag ska fastna i detta träsk och aldrig ta mig ur. För att du vet att jag lätt blir sårad av det du säger och gör.

Jag förstår inte heller att du av alla jävla människor kan säga något så litet och förnedrande till en person som har varit din andra halva i två år. Hur man ens kan få för sig att säga så? Jag skulle aldrig få för mig att ta något som inte tillhörde mig, och var jag osäker så lämnar jag kvar det hos dig. Du om någon borde veta det! Jag blir så jävla arg och besviken på dig att du anar inte. Du har just gjort det väldigt mycket lättare att glömma och gå vidare. Tänk att så få ord kan göra så mycket. Du påstod att du ville ha mig som vän, men man säger inte så till folk man vill kalla vän. Man litar på sina vänner, och har du inte högre tankar än sådär om mig så är saken ganska enkel. Vi ska inte träffas mer, och inte heller prata. Det är klippt och du gjorde det lättare för mig än för dig. Jag hoppas du lever på samvetet, och att du någon dag förstår att detta inte bara var mitt val. Att allt detta inte är mitt fel, och att jag faktiskt har försökt fler gånger än du kan ana. Jag vill påstå att jag har försökt få det att funka, jag har testat allt jag bara kan tänka mig. Det var bara inte meningen att det skulle vara vi två, och idag fick du mig att inse det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0