one step at the time

Ännu en sömnlös natt har passerat. Vet inte vad det är för fel på mig, jag kan verkligen inte sova. Det slutade med att jag var beslutsam att hålla mig vaken tills jag skulle på stan, men somnade tillslut framför tvn. Jag fick mig tre välbehövliga timmar iallafall, så jag ska inte vara den som klagar. Sedan bar det av till stan för att möta upp Tina. Det var ett tag sedan vi sågs trots allt, och verkligen pratade. Så det var skönt att få strosa runt och lätta sitt hjärta lite. Det var dock inte alls lika skönt att komma hem tomhänt. Vad i hela världens dagar är det med dagens mode?! Det finna absolut INGENTING snyggt i en endaste butik i hela umeå! Inne på vårat tredje varv så gav jag upp. Det fanns inget för mig! Så jag ska gå, som jag sa, i en svart sopsäck imorgon. Jag gör ett hål för huvudet och sedan drar jag ett skärp runt midjan, skitsnyggt! Jag kanske t.om kan komma att sprida en nästintill kostnadsfri trend. Det skulle fan vara något ändå!

Efter tre timmars vandrande så kom Annelie också ner, därav vårat tredje varv.. Jag är allvarlig då jag säger att vi varvade stan mer än en gång! Jag gick igenom varenda butik, i varenda jävla hörn. Jag förstår inte att folk har på sig det de säljer i affärerna idag. Det ser ju ut som Annelie sa, som fyrkantiga tyg påsar. Det är inte figursytt någonstans, och skulle det mot förmodan vara det är det tänkt att folk som väger 40- ska tränga på sig dessa plagg. Folk med bröst och arsle, de får nöja sig med tyg påsen. Äsch så less jag blir. Jag funderar fan på att bli designer på egen hand, och sy mina egna kläder. Problemet med den tanken är väl att jag är helt värdelös på att sy, jag kan verkligen inte. Sedan har jag inte en unns med fantasi när det gäller stil eller mode. Det förklarar väl kanske varför jag vill kräkas då jag går på stan.

Ikväll ska jag förmodligen på bio med Annelie och Viktor. Ska bli kul att göra något av kvällen också, då jag har suttit instängd här hemma, om man får överdriva, hela veckan. Jag har haft planer på att städa varenda kväll, men jag har som sagt var inte kommit så jävla långt med den planeringen. Jag städade ur garderoben igårkväll, så nu är den bokstavligt talat TOM. Det finns inte ett enda plagg i den, och det gör mig då ännu mer besvärad över att jag faktiskt inte hittar några nya att hänga in. Men det får bli ett annat problem, för idag har jag lagt mina bekymmer åt sidan och tänker njuta av stunden och invänta morgondagen. Det ska bli en annorlunda helg!




PUSS!



Kommentarer
Kussen

alltså jag HÅLLER MED!!!!!!!!!!!!! Dör typ på kläderna, jag brukar ju köpa galet med kläder men har typ inte köpt nått nytt på flera månader :S:S:S:S:S får damp. fast idag ska jag beställa lite grejer från USA, får bli att nätshoppa fram över alltså..!

2008-08-29 @ 18:37:04
URL: http://enmammut.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0