hyreslägenhet, någon?

Jag har suttit hela kvällen och tittat efter lägenheter. Jag har hittat några, men allt är ju så förbannat dyrt, eller litet, i den här stan. Ju större lägenheten är, desto billigare blir det. Ska man bo riktigt billigt ska man ju förfan måsta slå ihop sig med någon i en trea typ. Den hyran skulle ju vara det absolut ultimata. Jag förstår inte riktigt hur hyresvärdarna tänker när de sätter ut en liten etta för över 3000 kr. Jag kan ju med all säkerhet säga att kön på den lägenheten består av studenter, arbetslösa eller pensionärer. Vi är ju förfan inte gjord av pengar! Kan man inte sänka hyrorna så man har råd att leva och bo som student! Jag vill inte, och ska inte bli i behov av att ta ett lån. Det är onödigt enligt mig, men det kommer väl sluta så ändå.

Vill även understryka att jag inte alls har några större problem med att bo hemma, inte alls. Jag har väldigt lösa tyglar, behöver inte betala något, och vi har bra kommunikation. Många skulle väl bara vilja drömma om den situationen och frågar sig därför varför jag i hela världen vill flytta hemifrån. Jo, för att jag snart är tjugo år gammal och vill bygga upp något eget. Det spelar inget roll om jag är student eller om jag jobbar, det är känslan som styr mig. Jag vill ha något eget där jag slipper ta hänsyn till en annan människa. För hur bra det än må vara att bo hemma just nu, så har mina föräldrar väldigt knepiga arbetstider som i vissa fall kan komma att bli en nackdel.

Jag vill bara känna att jag har något eget, som jag har byggt upp från grunden med mina möbler och i min smak. Att ha friheten att göra vad jag vill, när jag vill, och hur jag vill. Då tänker säker många att den friheten har man inte i en lägenheten, men jag syftar mer på principen. Jag pratar inte om att slå ut väggar, ha röjar fester eller bränna soffor i vardagsrummet. Jag pratar om att jag kan laga mat när jag vill, komma hem när jag vill och ha vem jag vill sittandes i min soffa. Det skulle vara så underbart att få stå på egna fötter, för första gången i mitt liv.

SNÄLLA! Finns det någon där ute som vet av en lägenhet i Umeå? Etta eller två, i bra prisklass, HÖR AV ER!


Kommentarer
Emma

svar: haha jajaja men den är ju ändå så bra!

2008-08-27 @ 22:46:09
URL: http://enmammut.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EricaJonsson

Lchf, träning, kärlek och allt som ger krydda åt min vardag!

RSS 2.0